12 Mayıs 2016 Perşembe

Şiir: Annem Derdi ki // Yazan: Gülten Ağrıtmış







Şiir: Annem Derdi ki
Yazan: Gülten Ağrıtmış



Annem Derdi Ki
Annem derdi ki;
Derdi ki annem, daha küçüksün;
Neler neler yaşayacaksın,
Neler göreceksin.
Hep doğrular yaşatılacak sandım.
Sonra yaşatılan yanlışlarla
Olgunlaşıldığını öğrendim.
Kendi doğrularımı bulup,
Büyümenin yollarını aradım.
Annem derdi ki daha küçüksün,
Hiç büyüyemedim ben annem sana,
Hep yaşadım, neler neler yaşadım.
Neler neler gördüm.
Büyüyemedim annem,
Annem derdi ki daha neler göreceksin,
Neler yaşayacaksın,
Bitmez miymiş annem.
Sevincin içinde üzüntü,
Mutluluğun içinde mutsuzluk
Bu kadar mı, kardeşmiş annem.
Sağlıklı yaşanır sandım, acılar gördüm, acılarını, acılarımı,
Çileler çekenleri, çilelerini, çilelerimi
Büyümenin yollarını aradım annem.
Ben senin küçük yavrun;
Neler gördü, neler yaşadı,
Daha da göreceklerim, yaşayacaklarım var;
Annem.
Dayanır mı yüreğim hepsine,
Dayanır mı sağlığım bunca yüke…
Ben büyümek istemedim artık annem.
Sil baştan;
Senin küçüğün kalamaz mıyım?
Senin küçük bebeğin olamaz mıyım?
Anne,
Annem.
Annem derdi ki
Daha küçüksün;
Neler neler yaşayacaksın,
Neler göreceksin.
Annem, sen neler yaşadın,
Neler gördün,
Bunca yükü nasıl taşıdın annem.
Hep güçlü görünmen banadır annem bilirim.
Boynumu eğmeyeyim pes etmeyeyim diyedir
Annem,
Sil baştan başlayamaz mıyız?
Annem.
Yok mudur?
Bunun başka yolu annem
Yok mudur?
27 Haziran 2009
Gülten Ağrıtmış



5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanununca korunmaktadır/81. Maddesi gereği her eserin tamamının telif hakları yazara aittir.





Seslendirilmiş iki Farklı Yorumla
Ali Yılmaz
Nazlı Belgin Akıncı